Strona gminy Łapanów

Rada Gminy

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

..

Turystyka wiejska

Licznik odwiedzin

3164516 -gości od 2008r
Przedszkole 2013 PDF Drukuj
Oceny: / 63
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Jarosław Nowojowski   
07.01.2013.

 

Publiczne Przedszkole w Łapanowie prowadzone jest przez gminę Łapanów
 

Publiczne Przedszkole

w Łapanowie

32-740 Łapanów

tel./fax. 14 613 44 32

Dyrektor – mgr Ewa Musiał

 Zapraszamy na oficjalną stronę internetową Publicznego Przedszkola w Łapanowie

http://www.pplapanow.szkolnastrona.pl/

 
Nauczyciele:

-mgr Anna Kowalczyk
-mgr Agnieszka Trzos
-mgr Małgorzata Dudzik
-mgr Anna Góral
-Nauczyciel religii - ks. Tadeusz Jarzębak
-Nauczyciel - logopeda - mgr Kinga Siekacz

 Publiczne Przedszkole w Łapanowie czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 16:00. Do placówki przyjmowane są dzieci z terenu Gminy Łapanów.
Przedszkole mieści się w wyodrębnionej części budynku Domu Kultury w Łapanowie, w oddali od ruchliwej szosy. Za budynkiem trawiasty plac zabaw ogrodzony siatką. Ogród wyposażony jest w piaskownicę, ławeczki oraz urządzenia do zabaw i ćwiczeń ruchowych. Zasadzone drzewa w ogrodzie dają łagodny cień do zabaw swobodnych.
   Wewnątrz budynku nowocześnie wyposażone pomieszczenia. Na parterze, kuchnia wraz z zapleczem, obok jadalnia, mieszcząca jednorazowo na posiłek dzieci z jednego oddziału przedszkolnego, pokój intendenta, pokój nauczycieli i dyr. przedszkola, dwie szatnie dla dzieci, bezpieczne wyjście na ogród przedszkolny. Przedszkole dysponuje trzema oddziałami na 75 dzieci. Na parterze jest jedna sala dla dzieci najmłodszych, na piętrze 2 duże sale zabaw i zajęć, wygodnie i estetycznie urządzone. Każda sala wyposażona jest w meble i urządzenia sanitarne dostosowane do wieku i wzrostu dziecka. W bieżącym roku szkolnym tj. 2012/13 do Publicznego Przedszkola w Łapanowie uczęszcza 66 dzieci w wieku 3 - 5 lat.
   Nasi nauczyciele to wykwalifikowana kadra pedagogiczna, pełna ciepła dla swoich podopiecznych, stosująca nowatorskie formy i metody pracy z dziećmi. Nauczycielki to dusze artystyczne, dlatego muzyka i sztuka jest ważnym elementem w życiu przedszkola. Wprowadzamy dzieci w świat muzyki, sztuki i teatru.
Zapraszamy do przedszkola profesjonalnych aktorów, teatrzyki kukiełkowe ze spektaklami dla dzieci, wyjeżdżamy na wycieczki edukacyjne do teatru „Groteska” w Krakowie, ogrodu zoologicznego w Krakowie, kopalni soli w Bochni, do "Wioski VI Oraczy" - skansen w Bochni lub "Anikina" - "Kraina zabaw dziecięcych" w Krakowie, itp.Tradycją w naszym przedszkolu są uroczystości z udziałem rodzin przedszkolaków i zaproszonych gości.

Kalendarz uroczystości

  • Zabawa andrzejkowa
  • Spotkanie ze Św. Mikołajem
  • Wieczór wigilijny
  • Zabawa karnawałowa
  • Dzień Babci i Dziadka
  • Święto rodziny
  • Dzień Dziecka
  • Pożegnanie absolwentów przedszkola

Organizujemy zajęcia dodatkowe tj.:

  • Katecheza
  • Kurs j. angielskiego - dodatkowo opłacane przez rodziców
  • *Rytmika - opłacana przez rodziców

 

Zapisy dzieci do przedszkola na rok 2013/2014

Zapisy do przedszkola na rok szkolny 2013/2014 rozpoczną się 1 marca 2013r. i będą trwać do 19 kwietnia.
Od 1 marca wydawane będą "Karty zgłoszenia dziecka". Należy zgłosić się do przedszkola, dokonać rejestracji dziecka i pobrać "Kartę zgłoszenia dziecka" do wypełnienia. Dokładnie wypełnioną i własnoręcznie podpisaną kartę, należy złożyć w przedszkolu do 19 kwietnia 2013r.
Regulamin Rekrutacji dzieci do przedszkola dostępny na tablicy informacyjnej w placówce przedszkola w trakcie rekrutacji dzieci.
Dodatkowe informacje udziela dyrektor przedszkola.

 

Wizja przedszkola

Przedszkole postrzegane jest w środowisku jako placówka o wysokiej jakości wychowania, opieki i nauczania. W dążeniu do osiągnięcia tego standardu uważamy za najważniejsze:
1. Doskonalenie profilaktyki wobec najczęstszych zagrożeń dla psychofizycznego stanu zdrowia dzieci początkiem XXI wieku, poprzez:
-    zwiększenie aktywności ruchowej,
-    kształtowanie nawyków kultury fizycznej,
-    twórczy charakter zabawy - jako główna aktywność dziecka,
-    podmiotowość w wychowaniu, pomoc w realizacji własnych pomysłów, wychowanie do samodzielności,
-    wychowanie w duchu tolerancji wobec przekonań społecznych, religijnych i politycznych,
-    stałą współpracę przedszkola z rodziną dziecka,
-    rozumienie współzależności - rozwój, człowiek, środowisko.

  Misją naszego przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku solidnego fundamentu dla jego dalszego rozwoju, aby ciekawe świata, potrafiące twórczo myśleć i działać, pełne siły i wiary we własne możliwości wkroczyło w świat szkolnych obowiązków.
W pracy wychowawczo - dydaktycznej nauczycielki stosują nowoczesne metody pracy z dziećmi przedszkolnymi.

Wśród nich:

  • „Wprowadzenie dziecka w świat pisma” I. Majchrzak już od 3 lat – poznawanie liter w oparciu o własne imię dziecka.
  • Kształcenie pojęć matematycznych w oparciu o doświadczenia i opracowania E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
  • Zajęcia ruchowe wzbogacane metodą improwizacji ruchowej wg, R. Labana, ekspresji ruchowej Kniessów oraz K. Vopla.
  • Zajęci umuzykalniające wzbogacone grą na instrumentach perkusyjnych, klawiszowych (pianino, organy elektroniczne) z wykorzystaniem bogatej płytoteki przedszkolnej, wprowadzając różne formy taneczne.

NASZE  PRZEDSZKOLE  jest  przedszkolem  TWÓRCZYM

Pragniemy aby każde dziecko w naszym przedszkolu:
-    Było radosne i uśmiechnięte
-    Czuło się dobrze i bezpiecznie
-    Aby było aktywne i twórcze  
-    Stawało się samodzielne i śmiałe
-    Czas pobytu w przedszkolu biegł mu szybko i radośnie

Jesteśmy po to:

-    Aby dać dziecku szansę korzystania za radości tworzenia
-    Chcemy dostarczyć satysfakcji, płynącej z samodzielnego odnajdywania odpowiedzi na różnorodne pytania,
-    Pragniemy tworzyć klimat dobrej zabawy – bo w niej wszystko staje się łatwiejsze.

Nasze cele realizujemy poprzez:
-    Indywidualne podejście do każdego dziecka, co pozwala na odkrycie i pielęgnację Jego wrodzonych talentów.
-    Kształtowanie w dziecku poczucia własnej wartości, uświadomienie Mu, że jest kimś wyjątkowym.
-    Wykorzystywanie naturalnych predyspozycji dziecka do przyswajania wiedzy i nabywania nowych umiejętności.
-    Dopasowywanie metod pracy do konkretnych sytuacji i potrzeb dziecka.
-    Uznanie zabawy za podstawową i najważniejszą formę przekazywania dziecku wiedzy.
-    Respektowanie prawa dziecka do poszukiwania rozwiązań, dokonywania wyborów, popełniania błędów oraz podjętych decyzji.
-    Zachęcanie dziecka do samodzielności, to znaczy wspieranie i pomoc, a nie wyręczanie go w podejmowanych działaniach.
-    Okazywanie szacunku dla dziecięcych zmagań, związanych z samodzielnym odkrywaniem świata.
-     Stworzenie atmosfery życzliwości, bezpieczeństwa i akceptacji.
-     Dbanie o wszechstronny i pełny rozwój dziecka: intelektualny, emocjonalny, społeczny i fizyczny.



 

 Rok 2012/2013

"PRZEDSZKOLE"

 Przedszkole to jest nasz mały światek, dla wszystkich dzieci do pięciu latek.
Małe w przedszkolu mamy stoliczki, małe krzesełka i foteliczki.Nikt nam tutaj nie zawadza, nikt w zabawie nie przeszkadza. Są tu starszaki, są tu maluchy, jeden w drugiego to same zuchy.
Z radością w sercu bawimy się w koło, Jak nam tu będzie? Chyba wesoło!

Galeria zdjęć: 


 Maj 2013 rok

 I połowa maja były przygodą w Ameryce Północnej. Poznały bizona, dowiedziały się kim byli i jak żyli Indianie. Pomalowali swoje twarze i nadały sobie indiańskie imiona, zrobiły też indiańskie pióropusze. Dzieci bawiły się w Indian, jeździli przez prerię, polowali na bizony. Wykonały także tradycyjny Taniec Bizona w rytm indiańskiej muzyki.
Poznały Szamana i indiański rytuał „odymiania” za pomocą wonnych ziół. Namalowały swój totem, godło i tarczę oraz wysłuchały legendy o chłopcu z plemienia Sarsi.
Wśród eksperymentów nadmuchany balon umieszczono nad płomieniem świecy, najpierw pusty, następnie z wodą, obserwując reakcję balonika.
Dzieci poznały także zjawisko skraplania się pary wodnej w szklance
z zimną wodą, co pomogło wytłumaczyć zjawisko spadającego na ziemię deszczu.

W II połowie maja Przedszkolaki zaznajomiły się z  plemieniem starożytnych Inków, które zamieszkiwały Amerykę Południową. Zobaczyły zdjęcia z ich krainy, obejrzały bajkę oraz dowiedzieli się kim byli Aztekowie.

Poznali mity m.in. o powstaniu państwa Inków. Dzieci poznały osiągnięcia cywilizacyjne poznawanego plemienia. Dowiedzieli się czym jest kipu (węzełkowe pismo Inków) i samodzielnie próbowali stworzyć własne supełkowe kipu.

Dzieci przeprowadziły eksperyment badający właściwości dwutlenku węgla. Gasiły świecę za pomocą tego gazu.

 Galeria zdjęć:


 

 Kwiecień 2013 rok

 W kwietniu duch Ifryt z zaczarowanej butli przeniósł przedszkolaków do starożytnego miasta UR, które wybudowali tajemniczy Summerowie.
Podczas tych zajęć dzieci wyczarowały z butelki ducha ifryta.
Dzieci zobaczyły na ilustracjach miasto UR, dowiedziały się czym są wykopaliska i czym zajmują się archeologowie. Poznały instrumenty Starożytnych m.in. lirę i harfę, oraz dowiedziały się , że podział czasu na 60 minut i 60 sekund pochodzi od Summerów.

Przedszkolaki przeprowadziły eksperyment o rozchodzeniu się fal w wodzie i zjawisko odbicia fali i falochronu. Dodatkowo sprawdziły jak powietrze podnosi monetę, jak powietrze wypiera wodę i zanurzyły ping-ponga na dno miski, bez dotykania.

Druga połowa kwietnia była przygodą w Ameryce Północnej. Poznały bizona, dowiedziały się kim byli i jak żyli Indianie. Pomalowali swoje twarze i nadały sobie indiańskie imiona, zrobiły też indiańskie pióropusze.

26.04.2013 r. rozdano dzieciom do domów kolejną książeczkę
pt. "Miasto Ur".

Galeria zdjęć:



Opracował: koordynator projektu Kinga Siekacz


 

Marzec 2013 r. 

    Po podróży przez Chiny, w marcu przedszkolaki ruszyły w dalszą wędrówkę po krajach Azji.
W I połowie marca poznały samego Chyngis-chana i udały się w podróż do MONGOLII. Odnalazły ją na mapie i przebrały się za Mongołów. Dodatkowo dowiedzieli się jak żyją i mieszkają Mogołowie i jakie umiejętności są niezbędne, aby przetrwać w Mongolii.
Dzieci próbowały rysować chińskie piktogramy, aby napisać list do cesarza Chin.
Na zakończenie podróży po Mongolii wysłuchały mongolskiej bajki i została rozdana im do domów książeczka pt. Tajemnicza Azja.

W II połowie marca - JAPONIA.  Przedszkolaki wybrały się w podróż do Kraju Kwitnącej Wiśni, do Japonii. Poznały Japonię, odnalazły ją na mapie, dowiedzieli się informacji na temat Japonii i parzenia herbaty. Przygotowały teatrzyk cieni i dały mini przedstawienie. Przygotowały piękne lampiony.
Przeprowadziły eksperyment z napięciem powierzchniowym wody oraz sprawdziły jak silne jest powietrze (powietrze zgniata plastikową butelkę oraz utrzymuje wodę w odwróconej szklance). Wysłuchały też japońskich bajek.
INDIE to trzeci azjatycki kraj , który zwiedzały przedszkolaki w marcu.
Zapaliły kadzidełka, słuchały hinduskiej muzyki, i hinduskiej bajki o Siewce. Dowiedzieli się kim jest fakir i zaklinacz węży. Dzieci przebrały się za hindusów, poznały  charakterystyczne elementy stroju hinduskiego.
Przeprowadziły eksperyment tworząc bańki w bańkach mydlanych oraz podziwiając w nich kolory tęczy.
Przedszkolaki dowiedziały się też o istnieniu różnych religii oraz popularności buddyzmu w krajach azjatyckich.
26.03.2013 r. dzieci otrzymały do domów kolejną książeczkę pt. „Dalsze przygody w Azji” do utrwalania w domu z rodzicami.

Galeria: 

Informacja: Agnieszka Trzos


 

Styczeń, Luty 2013

W miesiącu styczniu 2013 r. nasze dzielne Przedszkolaki zbudowali instrumenty na bal w afrykańskiej wiosce. Stworzyli tam tamy, grali na butelkach i innych naczyniach napełnionych wodą i skomponowali muzykę. Dzieci zatańczyły też afrykański taniec. Dowiedziały się też czym jest fatamorgana i przeprowadzili eksperyment o tym jak ciepłe powietrze unosi się w górę.
Na czarodziejskim dywanie dzieci poleciały w podróż, przeżywać nowe przygody.

W I połowie miesiąca lutego Przedszkolaki wylądowali w Egipcie. Poznali nazwy afrykańskich zwierząt i dowiedzieli się kim są Beduini, a nawet przebrali się za takich mieszkańców pustyni. Zapoznali się z mapą Afryki, dowiedzieli się gdzie leży Egipt. Poznali m.in. pojęcia: Faraon, mumia, hieroglif, piramida
Przeprowadzili eksperyment obrazujący zjawisko studni artezyjskiej i powstawania oazy na pustyni (zjawisko naczyń połączonych). Przeprowadzili także eksperymenty dotyczące gęstości wody.
15 lutego (piątek) dzieciom została rozdana do domów kolejna książeczka pt. „Podróż w czasie”.

Druga połowa lutego była podróżą do Azji. Przedszkolaki odnalazły Azję na globusie i na mapie. Poznały najbardziej popularne państwo Azji (Chiny), zwierzęta i roślinność. Przebrali się za Chińczyków i odwiedzili dwór cesarza Chin. W własnoręcznie wykonanych chińskich czapkach próbowały jeść pałeczkami.


W Chinach dzieci otrzymały swojego patrona smoka, stały się smoczą drużyną i każdy namalował swojego smoka.


Poznali pojęcia m.in. chińskiego muru i chińskiego horoskopu i wysłuchały chińskiej legendy.
W ramach doświadczeń dzieci dowiedziały się czym jest hałas i dźwięki, jak słucha nasze ucho. Wypróbowały słuchanie przez tubę, sprawdziły drganie powietrza wywołane przez dźwięk z głośników oraz zbudowały telefon z kubeczków po jogurcie.


Dodatkowo 19.02. 2013 r. o godz. 17:00 odbył się drugi warsztat dla rodziców pt. „Indywidualne wzorce myślenia, czyli uczenie się a emocje”. Warsztaty poprowadziła pani metodyk mgr Karina Rajca,  metodyk Akademii Nauki.

 Galeria zdjęć:


 

"URODZINY" 

Urodziny to bardzo ważny dzień dla każdego, zarówno dużego jak i małego jubilata.
W przedszkolu świętujemy urodzinki wszystkich milusińskich bardzo uroczyście.
Nasi jubilaci zasiadają na honorowym miejscu, przyjmują życzenia od pań wychowawczyń, kolegów i koleżanek. Częstują słodyczami przyniesionymi z domu.
Jest przy tym wiele radości i zabawy, nie brakuje również pamiątkowych zdjęć.

Galeria zdjęć: 

Informacje:
Agnieszka Trzos



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 Przedszkolaki w Publicznym Przedszkolu w Łapanowie zostali Małymi Odkrywcami.


Od września 2012 r. do czerwca 2013 r. w Publicznym Przedszkolu w Łapanowie realizowany jest projekt pn. „Przedszkolak w podróży czyli poznajemy otaczający nas świat. Program edukacyjny dla przedszkolaków z terenów wiejskich.” Ramy projektu stanowi autorski program Mały Odkrywca w Przedszkolu realizowany przez Ośrodek Akademii Nauki. Do tej pory z takich zajęć można było skorzystać odpłatnie na terenie Bochni, Krakowa i innych miast. Natomiast dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dzieci z naszego przedszkola mogą skorzystać z tego typu zajęć dodatkowych bezpłatnie. Daje im to szanse na szerszy rozwój pomaga zniwelować różnice w dostępie do takich zajęć między dziećmi z terenów wiejskich i z miast. Zajęcia ogólnorozwojowe dla 30 dzieci 4 i 5-letnich rozpoczęły się  w październiku dwa razy w tygodniu po 30 minut. W ramach zajęć dzieci przeżywają 9 miesięczną podróż w czasie i przestrzeni.
Przygoda Przedszkolaków rozpoczęła się lądowaniem na bezludnej wyspie. Dzieci malowały swój herb, mapę wyspy, robiły samolot, spadochron, budowały szałas, sprawdziły jak silna może być kartka papieru i jak zrobić papierowy czajnik. Większość materiałów plastycznych, z których korzystają dzieci podczas zajęć również została współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Podczas zajęć dzieci rozpoczynają naukę czytania poprzez globalne zapamiętywanie wyrazów oraz rozbudzają w sobie ciekawość świata dzięki licznym eksperymentom fizycznym i chemicznym. Zajęcia prowadzi wychowawca grupy pięciolatków pani mgr Anna Góral, która we wrześniu 2012 r. przeszła odpowiednie szkolenie pozwalające jej na prowadzenie tego typu zajęć z zachowaniem wytycznych programowych Ośrodka Akademii Nauki.
    Dodatkowo 12 października pani metodyk z Ośrodka Akademii Nauki z Bochni, pani Karina Rajca, czuwająca nad właściwym przebiegiem zajęć, spotkała się na terenie przedszkola z rodzicami dzieci objętych projektem. 30 rodziców mogło skorzystać z bezpłatnych warsztatów zatytułowanych „Genialny umysł dziecka. Trening domowy” oraz otrzymali oni odpowiednie materiały szkoleniowe. Rodzice poznali cele i założenia Programu „Mały Odkrywca”.
A przede wszystkim dowiedzieli się jak fenomenalny jest ludzki mózg, a szczególnie mózg rozwijającego się dziecka. Dodatkowo przedstawione zostały zagadnienia dotyczące nauki czytania i możliwości podnoszenia tej sprawności u dzieci w wieku przedszkolnym. Dzięki dofinansowaniu został zakupiony laptop i rzutnik multimedialny, co pozwoliło wykorzystać nowy sprzęt audiowizualny podczas warsztatów.
    Na zajęciach 26 października zostały rozdane dzieciom teczki. W teczkach tych będą mogły gromadzić w domu swoje prace, ale także książeczki, które będą sukcesywnie otrzymywać w trakcie trwania projektu (łącznie 10 sztuk). W październiku w ich ręce trafiła pierwsza z nich pt. „Wycieczka” oraz kartonowe formularze z grami memory, bingo Czarny Piotruś do gry z rodzicami w domu.
    Kolejne miesiące pozwolą dzieciom przenieść się w czasie i dowiedzieć się czegoś o ludziach pierwotnych, namalują mamuty, zamieszkają w jaskini, napiszą list do rodziców pismem obrazkowym i przeprowadzą kolejne, ciekawe eksperymenty.

Galeria zdjęć:


 W grudniu Przedszkolaki zrobiły rycerskie zbroje. Obmyślali sposób na pokonanie smoka i uwolnili księżniczkę, którą uwięził zły czarownik.
Poznali także legendę o Zawiszy Czarnym i dowiedzieli się czym są rycerskie cnoty.
Zostali uroczyście pasowani na rycerzy szlachetnych i honorowych.
Namalowali tez rycerski zamek.

Przeprowadzili eksperyment z napięciem powierzchniowym wody.

 07.12.2102 r. dostały do domów książeczkę nr 3 pt. „Skarb na Wyspie”.

W drugiej połowie grudnia magiczny przedmiot pozwolił dzieciom przenieść się do Afryki, gdzie spotkali się z jej rdzennymi mieszkańcami, zatańczyły z nimi afrykański taniec, a na Święto Masek Plemiennych przygotowywali piękne maski.

Dowiedzieli się także co to jest czas, jak go mierzymy i samodzielnie zrobili zegar słoneczny.

Przeprowadzały też eksperymenty z ping pongami, badając ciśnienie atmosferyczne.

 Galeria zdjęć:


W miesiącu listopadzie 2012 r. nasze dzielne Przedszkolaki przebierali się za ludzi pierwotnych i poznali samego szamana, który przyniósł im zioła, amulety, kamienie. Samodzielnie podjęli się wykonania takich magicznych amuletów.

Kontynuując swoją podróż po bezludnej wyspie znaleźli glinę,
z której rozbitkowie zrobili sobie naczynia (talerze, garnki, kubki).
Dzieci otrzymały do domu drugą książeczkę zatytułowaną: „Bezludna wyspa”. Wypełniali także karty pracy przygotowane na potrzeby nauki czytania przez Akademię Nauki.


Przedszkolaki przeprowadziły także eksperyment z magnesem, poznały jego właściwości i same skonstruowały kompas
z namagnesowanej igły.

Galeria zdjęć: 

 

Koordynator projektu - Kinga Siekacz


 Archiwum zdjęć:

  • Zabawa Andrzejkowa
 
  

  

  
         
   
  • Wieczór wigilijny dla rodziców
 
  

  

  

     
      
  • Dzień Babci Dziadka
 
  

  
  

  
      
  • Imieniny Dzieci
 
  

   

 
  • Spotkanie z autorem

  

 
  • Spotkanie z policjantami

  

  

  


     
  • W naszym przedszkolu

  

        

Przygotowała: Ewa Musiał - Publiczne Przedszkole w Łapanowie
 
 
© 2014 Strona Gminy Łapanów